سوفیانیوز
سوفیانیوز: یک دانشآموز بهجای پاسخ صحیح به سؤال تنگه، بخشی از شعر معروف "یه روز تنگ غروب" را نوشته که بیانگر خلاقیت و شیطنت خاصی است. چنین واکنشهایی نشان از روحیه سرزنده و بازیگوش دانشآموزان دارد و میتواند برای معلمان جالب یا حتی خندهدار باشد، هرچند که پاسخ درست ارائه نشده است.
به گزارش سرویس سرگرمی پایگاه خبری سوفیانیوز، شیطنتهای دانشآموزان در برگههای امتحانی، زمانی که جواب یک سؤال را نمیدانند، روشی جذاب برای ابراز خلاقیت و شوخطبعی آنهاست. برخی ممکن است با نقاشیهای خندهدار و کشیدن کاریکاتورهای کوچک معلم یا شخصیتهای تخیلی در کنار جوابها، توجه معلمان را جلب کنند. این نقاشیها، هرچند پاسخ نیستند، اما گاه لبخندی به چهره معلم میآورند و بیانگر تخیل و انرژی مثبت کودکانه است.
در مواردی دیگر، برخی دانشآموزان در پاسخ به سؤالات سخت، از شعرها، ترانهها یا حتی جملات خندهدار استفاده میکنند. آنها ممکن است بهجای توضیح علمی، قسمتی از یک آهنگ را بنویسند، مثل دانشآموزی که به جای پاسخ "تنگه" بخشی از آهنگ "یه روز تنگ غروب" را نوشته است. این شیطنتها، نشاندهنده حس شوخطبعی و تلاش آنها برای ایجاد فضایی شادتر در فضای امتحانی است.
این شیوههای پاسخدهی خلاقانه، هرچند برای دریافت نمره مفید نیستند، ولی میتوانند باعث بهبود ارتباط بین معلم و دانشآموزان شوند. معلمان با برخوردی ملایم و دوستانه با این شوخیها میتوانند رابطه خود را با دانشآموزان تقویت کرده و به آنها فرصت دهند تا بهجای ترس از ندانستن، با اعتمادبهنفس اشتباه کنند و یاد بگیرند.