سوفیانیوز
سوفیا نیوز: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مطابق پیش بینیهای اولیه سال آینده 72 هزار نفر جذب آموزش و پرورش میشوند، گفت: حدود 72 هزار نفر در آزمونهای مختلف استخدامی، اعم از گروه ابتدایی، گروه دبیری، هنرآموزان و گروه پرورشی و تربیت بدنی به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.
به گزارش سوفیا نیوز به نقل از فرادید، رضامراد صحرایی درباره برگزاری آزمون استخدامی ماده 28 و سهمیه جذب معلم از این طریق برای ورودی مهر 1403 در مدارس، اظهار کرد:
در سال 1403 ما بیشترین استخدام تاریخ کشور را خواهیم داشت.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مطابق پیش بینیهای اولیه سال آینده 72 هزار نفر جذب آموزش و پرورش میشوند، گفت:
حدود 72 هزار نفر در آزمونهای مختلف استخدامی، اعم از گروه ابتدایی، گروه دبیری، هنرآموزان و گروه پرورشی و تربیت بدنی به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.
وی خاطر نشان کرد:
البته تلاش مشترک وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی این است که آزمون سال آینده، پیش از اسفند برگزار شود و بخش تکمیلی آن حداکثر تا خردادماه به پایان برسد، تا برای نخستین بار پس از یک دهه، آموزشهای پیش از ورود به کلاس انجام شود.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه خیلی از داوطلبان آزمون استخدامی سال جاری به روند ارزیابی تکمیلی امسال اعتراض داشتند، آیا در آزمون آینده نیز ارزیابی تکمیلی همانند امسال انجام میشود؟ توضیح داد:
موضوع اعتراض داوطلبان به نتایج ارزیابی تکمیلی طبیعی به نظر میرسد. وقتی که در آزمون ابتدایی حدود 535 هزار نفر شرکت کرده و تنها 27 هزار نفر، پذیرفته شدهاند، طبیعی است که بقیه خصوصا افرادی که نمره آنها در مرز قبولی باشد، نسبت به نتایج اعتراض داشته باشند.
البته ما هم موظف هستیم نسبت به اعتراضات رسیدگی کنیم، ولیکن تجربه امسال مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و طبق این بررسیها، سال آینده به گونهای اقدام خواهد شد که فرآیند بیش از امسال شفاف باشد و زمینه ایجاد اعتراض کمتر شود.
وی همچنین در پاسخ به اینکه برخی داوطلبان معترض بودند که علیرغم کسب نمره علمی در آزمون استخدامی، در مرحله ارزیابی تکمیلی خیلی به آنها سخت گرفته شد و بعضا به فعالیتهای شخصی و خصوصی آنها نظیر فعالیت در فضای مجازی ایراد وارد شده است، علت این سخت گیریها چیست؟ تصریح کرد:
ارزیابی تکمیلی سختگیرانه نبوده بلکه مبتنی بر ماموریت اصلی که معلم بر عهده دارد، برنامه ریزی شده است. معلم اصلی ترین محور تحول در نظام تعلیم و تربیت و آینده کشور است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:
این حق مردم است که بهترین افراد برای آموزش فرزندانشان انتخاب شوند، بنابراین سختگیری بدون منطق را نمی پذیریم. اما دقت در انتخاب افرادی که دارای عشق و علاقه و ذات معلمی هستند را وظیفه خود می دانیم. موضوع گزینش نیز در این دوره مطابق قانون اجرا شد. قانون به صراحت می گوید گزینش جزیی از فرآیند استخدام است و باید پیش از اقدام نتایج صورت گیرد.
معلمان ما در آینده هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی با دانش آموزان در ارتباط خواهند بود بنابراین افرادی که انتخاب می شوند باید از هر حیث مصداق معلم به مفهوم «فردی که آموزنده نیکی هاست» باشند. البته در این موضوع نیز سختگیری نخواهیم کرد و تلاش خواهیم کرد فردی که شایسته ترین است را برای شغل شریف معلمی برگزینیم.
وی با بیان اینکه در بررسی صلاحیتهای عمومی، آموزش و پرورش تابع نظرات مراجع نظارتی است و هرگاه احساس شود فردی حقش ضایع شده، این نهادها راه بررسی مجدد را باز گذاشتهاند، افزود:
پرونده برخی از این افراد که معتقد بودند پرونده آنها باید مجددا رسیدگی شود، رسیدگی شد و بعضاً پذیرفته شدهاند؛ بنابراین آنچه که مهم است، انتخاب معلم خوب به عنوان یک امانتدار قابل اعتماد برای مردم شریف ایران است که در اجرای آن به غایت خواهیم کوشید.