کد خبر: 7504
چهارشنبه 17 مرداد 1403 - 15:28
چهارشنبه 17 مرداد 1403 - 15:28

ارتقای رتبۀ ارزیابی کیفیت خدمات الکترونیکی سازمان امور دانشجویان نسبت به دورۀ گذشته

ارتقای رتبۀ ارزیابی کیفیت خدمات الکترونیکی سازمان امور دانشجویان نسبت به دورۀ گذشته

سوفیانیوز: مدیر کل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی گفت: سازمان امور دانشجویان در ارزیابی دوره دهم کیفیت خدمات در راستای توسعه و استقرار دولت الکترونیکی، بین 162 دستگاه اجرایی، 66 رتبه نسبت به ارزیابی دوره قبل پیشرفت داشته است.

به گزارش پایگاه خبری سوفیانیوز، از سازمان امور دانشجویان، مصطفی صالحی افزود: بر اساس گزارش دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات که با همکاری سازمان فناوری اطلاعات کشور انجام شده است، امتیاز این سازمان در دهمین ارزیابی مستمر کیفیت خدمات الکترونیکی نسبت به دوره گذشته بیش از 3 برابر شده که نتیجه آن ارتقای 66 رتبه ای در بین 162 دستگاه اجرایی بوده است.

وی ادامه داد: در این میان رتبه سازمان در شاخص شفافیت و دسترسی پذیری بودن اطلاعات (دولت شفاف) رشد محسوسی داشته و در کشور در رتبه هجدهم قرار گرفته است. در محور کاربر پسند بودن خدمات الکترونیکی و بلوغ فناوری (دولت کاربرمحور) نیز نزدیک به 86 درصد امتیاز مربوطه کسب شده است.

مدیر کل دفتر توسعه فناوری اطلاعات اظهار کرد: درجه کیفی ارائه خدمات الکترونیکی از سوی سازمان امور دانشجویان در ارزیابی اخیر در سطح خوب دسته‌بندی شده است.

بر اساس این خبر 100 درصد خدمات سازمان با بیش از 62 زیرخدمات، طبق برنامه مصوب الکترونیکی شده‌اند. این تعداد خدمات معادل نیمی از کل فرایندهای الکترونیکی شده در سطح نهاد اصلی مرتبط (10 دستگاه زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) می‌باشد.
با توجه به همبستگی کیفیت خدمت الکترونیکی با میزان کاهش مراجعات حضوری مردم، برآورد می‌شود در این دوره بیش از 14 درصد در مراجعات حضوری به سازمان کاهش داشته‌ایم.