سوفیانیوز
سوفیانیوز: سکانسی از برنامۀ ماه عسل با اجرای احسان علیخانی را مشاهده میکنید که مهمان این قسمت از برنامۀ او، رستگار رحمانی نفر اول کنکور تجربی و زبان در سال 1388 است.
به گزارش پایگاه خبری سوفیانیوز، رستگار رحمانی سال 1382 با معدل 11 و نیم در رشته ریاضی فیزیک دیپلم گرفت، ولی تا سال 1385 بهدلیل مشکلات شخصی در کنکور شرکت نکرد. سال 85 پس از شرکت در کنکور موفق به کسب رتبه 30 در گروه آزمایشی علوم ریاضی شد، اما بهدلیل اعزام به خدمت سربازی نتوانست به دانشگاه راه یابد.
اگر رستگار رحمانی تنها پزشک متخصص مغز و اعصاب شهرستان کرمانشاه، امسال جزء داوطلبان ورود به دانشگاه بود، باید اول برای ترمیم معدل و سوابق تحصیلیاش اقدام میکرد وگرنه نمیتوانست عنوان اعجوبه کنکور ایران را دریافت کند!
رحمانی تنها در کنکور سال 1388 در گروههای آزمایشی علوم تجربی و زبانهای خارجی رتبه اول و در گروه آزمایشی هنر رتبه 44 را به دست آورد، اما سازمان سنجش کشور بهدلیل غیرقابل قیاس بودن رتبه کنکور رستگار با سوابق تحصیلی و معدل دیپلمش از او خواست دوباره آزمون بدهد و رحمانی در آزمون مجدد هم توانست در اغلب مواد درسی به 100 درصد سؤالات آزمون پاسخ صحیح بدهد که در تاریخ کنکور ایران بینظیر بود.
این جوان جوانرودی که در آن سال با اقتدار گوی سبقت را از دانشآموزان مدارس خاص تهران و مدارس دیگر شهرهای کشور ربود، فرزند خانوادهای 10 نفره است که پدرش کارگر ساختمان و مادرش خانهدار بوده و در انباری 2 در 3 متری خانهاش برای کنکور مطالعه میکرد.
رستگار رحمانی سال 1382 با معدل 11 و نیم در رشته ریاضی فیزیک دیپلم گرفت، ولی تا سال 1385 بهدلیل مشکلات شخصی در کنکور شرکت نکرد. سال 85 پس از شرکت در کنکور موفق به کسب رتبه 30 در گروه آزمایشی علوم ریاضی شد، اما بهدلیل اعزام به خدمت سربازی نتوانست به دانشگاه راه یابد.
او در سال 1388 و 4 ماه پس از پایان دوره سربازی در کنکور 88 رکوردشکنی کرد و در دو گروه آزمایشی رتبه اول را بهدست آورد. اعجوبه کنکور ایران به داوطلبان توصیه میکند دروس مختلف را عمیق و مفهومی مطالعه کنند.
او میگوید: «داوطلبان باید تغییراتی را که سازمان سنجش در روزهای قبل از کنکور اعلام میکند به خوبی رصد کنند و برای کنکور درسها را به میزان 90 درصد مفهومی بخوانند. دانشآموزانی که از امکانات تحصیلی زیادی برخوردار نیستند و به توان علمی خودشان متکی هستند، معمولا مفهومی درس میخوانند و میتوانند مطالب درسی را خوب تحلیل کنند، اما دانشآموزان شهرهای بزرگ بهدلیل برخورداری از منابع مطالعاتی زیاد، فقط نکات را میخوانند و گاهی از درک و توجه به اصل و مفهوم مطالب درسی غفلت میکنند.»