سوفیانیوز
سوفیانیوز: یک معلم خلاق روش جدیدی برای تصحیح برگههای امتحانی دانشآموزان به کار برده است. او به جای استفاده از روشهای متداول، از برچسبها برای واکنش به نمرات استفاده کرده است. این برچسبها بسته به نمره دانشآموزان حاوی پیامهای مختلفی بوده و هدف آنها ایجاد انگیزه و تشویق در یادگیری است.
به گزارش سرویس سرگرمی پایگاه خبری سوفیانیوز، این معلم خلاق در روشهای تصحیح برگههای امتحانی، به جای روشهای معمول مثل نوشتن نمره یا استفاده از جملات تکراری، از برچسبهایی با پیامهای انگیزشی و طنزآمیز بهره برده است. او با توجه به نمرات هر دانشآموز، برچسبهایی متناسب را روی برگه امتحانی آنها چسبانده است. برای دانشآموزانی که عملکرد خوبی داشتهاند، برچسبهای تشویقی مثل پیامهای تحسینآمیز و تصاویر شاد قرار داده شده است تا آنها احساس موفقیت کنند و برای پیشرفت بیشتر انگیزه بگیرند.
اما خلاقیت این معلم زمانی جالبتر میشود که به برچسبهای مخصوص دانشآموزانی با نمرات پایین نگاه کنیم. او با استفاده از شخصیتهای کارتونی مانند شرک و دیگر شخصیتهای طنز، تلاش کرده است فضایی دوستانه و شاد ایجاد کند تا دانشآموزان با نمرات کمتر، به جای احساس ناامیدی، با دیدی مثبت به بهبود نمره خود بپردازند. به عنوان مثال، اگر دانشآموزی نمره کمتری گرفته، برچسبی با تصویر شرک و متنی طنزآمیز روی برگهاش قرار گرفته که هدف آن دلگرمی و خنده به جای سرزنش است.
این روش باعث میشود که دانشآموزان به جای استرس و احساس ناکامی، با دیدی مثبت و روحیهای بهتر به تصحیح اشتباهات و پیشرفت خود فکر کنند. استفاده از برچسبهای بامزه و تصاویر خلاقانه میتواند از شدت فشار روانی امتحانات کاسته و علاقهمندی دانشآموزان به یادگیری را بیشتر کند. چنین ایدههایی علاوه بر خلاقیت، نشاندهنده توجه این معلم به نیازهای عاطفی و روحی دانشآموزان است.
در نهایت، این ابتکار خلاقانه میتواند الهامبخش دیگر معلمان نیز باشد تا از روشهای نوین و انگیزشی در آموزش بهره ببرند. این رویکرد آموزشی نه تنها دانشآموزان را با شوق و انگیزه به سمت پیشرفت سوق میدهد، بلکه فضای کلاس را دوستانه و صمیمیتر میکند و یادگیری را از حالت خشک و رسمی خارج کرده و به تجربهای جذاب و لذتبخش برای دانشآموزان تبدیل میکند.