سوفیانیوز
سوفیانیوز: وزیر پیشنهادی علوم دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر علم و فناوری و عقلانیت جمعی به عنوان مهمترین راهبرد خود در حل مشکلات جامعه، خواستار کمک دانشگاهیان برای توسعه علمی کشور شد.
به گزارش پایگاه خبری سوفیانیوز، دکتر حسین سیمایی صراف تاکید کرد: به خانواده بزرگ نظام آموزش عالی کشور، پیشکسوتان علم و دانش، استادان، دانش پژوهان، دانشجویان و خدمتگزاران به ساحت علم و پژوهش ادای احترام دارم.
وی در ادامه تصریح کرد: از تمامی خانواده بزرگ نظام آموزش عالی کشور و دانشگاهیان در خواست دارم برای توسعه علمی کشور و همیاری با دولت در رفع مشکلات پیش رو کمک کنند.
وزیر پیشنهادی علوم دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مشکلات جامعه و کشور با توسل به علم و فناوری و عقلانیت جمعی قابل حل است و این امر می تواند به عنوان کلیدی ترین راهکار برای رفع چالش های کشور باشد.
سیمایی همچنین علاوه بر توجه به تولیدات علمی در دانشگاهها، حمایت از ایده های نوآورانه را برای گذر دانشگاهها به دانشگاه های مساله محور بسیار مهم دانست و افزود: امیدوار است در این دوره بتوان گام های موثری برداشت.
وزیر پیشنهادی علوم دولت چهاردهم با اشاره به موضوع استقلال دانشگاهها این مساله را مهم دانست و گفت: به رسمیت شناختن استقلال دانشگاهها مطابق با آنچه که در قانون وظایف و اهداف تشکیل وزارت علوم آمده، مورد توجه است.
حسین سیمایی صراف متولد 1347 عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، دانش آموخته دانشگاه های تهران، تربیت مدرس و شهید بهشتی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است که روز گذشته به عنوان گزینه پیشنهادی رییس جمهور در وزارت علوم برای کسب اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.
دکتر سیمایی صراف بیش از این در جایگاه هایی نظیر معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دبیر هیات دولت جمهوری اسلامی ایران (دولت دوازدهم و بخشی از دولت سیزدهم)، قائم مقام معاون حقوقی رییس جمهور و ..... فعالیت کرده است.
دانشگاهیان انتظار دارند با توجه به آشنایی و تسلط لازم سیمایی صراف نسبت به امور دولت، مناسبات وزارت علوم با دیگر وزارتخانهها و دستگاههای ذیربط را تنظیم کند. همچنین با توجه به این تسلط بر مسائل حقوقی و علوم انسانی، بتواند در ایفای نقش راهبری درست وزارت علوم تحقیقات و فناوری و ارتباط و تعامل آن با دیگر حوزههای دانشی و سیاستی نظام آموزش عالی مؤثر و راهگشا باشد.