کد خبر: 14413
چهارشنبه 3 بهمن 1403 - 12:30
چهارشنبه 3 بهمن 1403 - 12:30

ویدیو| کودکی که معلم او را کودن خطاب کرد، چگونه به بزرگترین مخترع جهان تبدیل شد؟

سوفیانیوز: داستان توماس ادیسون و مادرش، اهمیت نقش والدین در پرورش استعدادهای فرزندان را به خوبی نشان می‌دهد. با حمایت، تشویق و فراهم کردن امکانات مناسب، می‌توان به کودکان کمک کرد تا به پتانسیل‌های خود دست پیدا کنند. همچنین، این داستان به ما یادآور می‌شود که هرگز نباید از رویاهای خود دست بکشیم و همیشه به دنبال یادگیری و کشف چیزهای جدید باشیم.

به گزارش سرویس علم و فناوری پایگاه خبری سوفیانیوز، استفاده از هوش مصنوعی در کلاس‌های درس، به‌ویژه برای انتخاب دانش‌آموزانی که به سوالات پاسخ دهند، به یک موضوع بحث‌برانگیز تبدیل شده است. در برخی مدارس، هوش مصنوعی با تحلیل حرکات و حالات چهره دانش‌آموزان، سعی در شناسایی افرادی دارد که آمادگی کمتری برای پاسخگویی دارند. هدف از این کار، ایجاد فرصت برای همه دانش‌آموزان و جلوگیری از یکنواختی در مشارکت‌های کلاسی است. اما این روش با انتقاداتی نیز همراه است. برخی معتقدند که هوش مصنوعی نمی‌تواند پیچیدگی‌های احساسات انسانی و دلایل مختلفی که باعث می‌شود یک دانش‌آموز در پاسخگویی تردید کند را درک کند. همچنین، استفاده از چنین سیستمی می‌تواند به دانش‌آموزان احساس شرمساری یا اضطراب دهد.

از سوی دیگر، طرفداران این روش بر این باورند که هوش مصنوعی می‌تواند به عنوان یک ابزار مفید برای معلمان عمل کند و به آن‌ها کمک کند تا به طور عادلانه‌تری به همه دانش‌آموزان فرصت مشارکت بدهند. با این حال، برای استفاده موثر از هوش مصنوعی در کلاس درس، باید به دقت به طراحی و پیاده‌سازی سیستم توجه شود. همچنین، ضروری است که معلمان به دانش‌آموزان توضیح دهند که هدف از استفاده از این فناوری چیست و به آن‌ها اطمینان دهند که از اطلاعات شخصی آن‌ها به صورت محرمانه استفاده خواهد شد.

برای مشاهده دیگر مطالب مرتبط با علم و فناوری روی لینک کلیک کنید