کد خبر: 16206
شنبه 12 مهر 1404 - 14:30
شنبه 12 مهر 1404 - 14:30

هر روز با یک رتبه برتر کنکور ،پشت پرده موفقیت جواد عبدیان؛ از «عشق به کتاب» تا رتبه 2 کنکور انسانی سال 1404

هر روز با یک رتبه برتر کنکور ،پشت پرده موفقیت جواد عبدیان؛ از «عشق به کتاب» تا رتبه 2 کنکور انسانی سال 1404

سوفیانیوز: جواد عبدیان، رتبه 2 کنکور علوم انسانی 1404، با 14 ساعت مطالعه روزانه و تمرکز بر کیفیت یادگیری، موفقیت خود را رقم زد. او به جای کمیت، بر فهم و لذت بردن از مطالب درسی تأکید داشت و کتاب را مانند «دوست» می‌دید. پدرش نیز از تلاش و مطالعه شبانه روزی و تأمین محیط آرام برای او سخن گفت.

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی پایگاه خبری سوفیانیوز؛ جواد عبدیان سیدمحله، دانش‌آموز ساروی که موفق به کسب رتبه دوم گروه آزمایشی علوم انسانی در کنکور سراسری 1404 شد، در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، رمز موفقیت خود را نه صرفاً در کمیت، بلکه در کیفیت یادگیری، فهم عمیق مطالب و استمرار در تلاش دانست.

تمرکز بر کیفیت، نه کمیت

عبدیان تأکید می‌کند که موفقیت او تنها به «خواندن» خلاصه نمی‌شود. او در طول دوران مطالعه‌اش، به‌طور ویژه بر کیفیت یادگیری، فهم و لذت بردن از مطالب درسی تمرکز داشته است تا مطالب به خوبی در ذهنش ماندگار شوند. او کتاب را مانند یک «دوست» می‌دید و با جان و دل به مطالعه می‌پرداخت. این نگاه، باعث شده بود که به جای توجه صرف به کمیت ساعات مطالعه، به کیفیت محتوایی که یاد می‌گرفت، اهمیت دهد و درک کند که هر مطلب درسی چه چیزی را می‌خواهد به او بیاموزد.

برنامه مطالعاتی فشرده و منظم (14 ساعت در روز)

با توجه به هدف بلندی که در سر داشت، عبدیان روزانه حدود 14 ساعت را به مطالعه و درس خواندن اختصاص می‌داد. پدر او نیز این پشتکار را تأیید کرده و برنامه منظم روزانه او را این‌گونه شرح داده است:

  • شروع سحرگاهی: جواد هر روز قبل از اذان صبح بیدار می‌شد، نماز می‌خواند و مطالعه خود را آغاز می‌کرد.

  • وقفه برای صبحانه: ساعت 7:30 برای صرف صبحانه مطالعه را متوقف می‌کرد.

  • ادامه مطالعه: پس از صبحانه، مطالعه را تا ساعت 1:30 بعدازظهر ادامه می‌داد.

  • استراحت و بازگشت: پس از یک استراحت کوتاه، مجدداً به مطالعه و درس خواندن می‌پرداخت.

استمرار در تلاش از سال‌های اولیه

موفقیت او نتیجه‌ی تلاش در یک سال آخر نبوده است. به گفته خودش، این موفقیت به‌نوعی از سال دهم متوسطه دوم آغاز شد. البته نه با هدف صرفاً آمادگی برای کنکور، بلکه با هدف استمرار بر تلاش بیشتر و آمادگی بهتر برای امتحانات و رقابت‌ها در طول دوران تحصیلی.

نقش خانواده در تأمین آرامش

پدر عبدیان نیز نقش خود و همسرش را در این موفقیت، فراهم کردن فضای آرام، ایجاد آرامش و تأمین امکانات مورد نیاز جواد برای مطالعه عنوان کرد. هرچند که جواد از آموزشگاه‌های درسی نیز استفاده می‌کرد، اما پدرش تأکید دارد که تلاش شبانه‌روزی و کوشش خود جواد در خواندن و مطالعه دروس، عامل اصلی کسب این موفقیت بزرگ بوده است.

برای مشاهده دیگر مطالب مرتبط با اخبار دانشگاهی روی لینک کلیک کنید