کد خبر: 16464
پنجشنبه 17 مهر 1404 - 14:42
پنجشنبه 17 مهر 1404 - 14:42

روئلتو شاهکار بینظیر لامبورگینی که مرزهای سرعت را جا به جا می‌کند!! +ویدیو

سوفیانیوز: لامبورگینی رِوُئلتو (به ایتالیایی: Lamborghini Revuelto; (تلفظ اسپانیایی: [reˈbwelto]) یک خودروی اسپرت موتور وسط است که توسط خودروساز ایتالیایی لامبورگینی تولید می‌شود.

به گزارش سرویس تکنولوژی پایگاه خبری سوفیانیوز، روئلتو (Revuelto)، نخستین سوپرکار 12 سیلندر جدید در کارنامه 10 ساله اخیر لامبورگینی به حساب می‌آید. این ماشین با استفاده از پیشرانه هیبریدی خود به قدرت بوگاتی ویرون رسیده و ظاهری بسیار جذاب و مبهوت‌کننده دارد. لامبورگینی روئلتو از 13 حالت رانندگی متفاوت پشتیبانی کرده و به فناوری‌های مدرن و پیشرفته‌ای مجهز است. خودرو پلاگین هیبرید 600 دلاری پاییز 2023 روانه بازار می‌شود. در ادامه با بررسی مشخصات لامبورگینی روئلتو 2024 همراه ما باشید.

مزایا و معایب

+ موتور 12 سیلندر پلاگین هیبرید

+ آئرودینامیک عالی

+ استفاده از فناوری‌های به‌روز در کابین

+ سرعت فوق‌العاده

– قیمت بالا

مشخصات فنی

در قسمت میانی لامبورگینی روئلتو، یک پیشرانه هیبریدی قرار گرفته که شامل یک موتور 6.5 لیتری 12 سیلندر از نوع تنفس طبیعی و سه موتور الکتریکی می‌شود. انتقال نیرو از طریق گیربکس دوکلاچه 8 سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد که به همراه پیشرانه در قسمت عقب ماشین جاسازی شده است. در وسط ماشین، پک باتری لیتیوم یونی 3.8 کیلووات ساعتی قرار گرفته تا انرژی لازم برای موتورهای برقی را تامین کند.

موتور بنزینی سوپراسپرت جدید لامبورگینی به لطف تغییرات و اصلاحات اعمال‌شده در مجاری ورود هوا، بهینه‌سازی محفظه‌های احتراق و بهبود دینامیک سیال اگزوز، به تنهایی قادر به تولید 814 اسب بخار قدرت در 9250 دور در دقیقه و 725 نیوتن.متر گشتاور در 6750 دور در دقیقه است. قدرت موتور به هر چهار چرخ منتقل شده و گاو خشمگین لامبورگینی به راه می‌اندازد.

از سه موتور الکتریکی، دو موتور روی محور جلو قرار گرفته که هر کدام، انرژی یک چرخ را تامین می‌کند. موتور سوم در بالای جعبه‌دنده (قسمت عقب ماشین) قرار گرفته و بسته به حالت رانندگی انتخابی و شرایط، محور چرخ‌های عقب را به حرکت درمی‌آورد.

خروجی پیشرانه هیبریدی و بنزینی روی هم رفته 1001 اسب بخار است. بر اساس گزارش‌های به دست آمده، لامبورگینی روئلتو فقط در 2.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن حدود 350 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

در صورت اتصال به ایستگاه شارژ سطح 2، پک باتری لامبورگینی روئلتو تقریبا در 30 دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود. همانند سایر خودروهای هیبریدی، این باتری از طریق ترمز احیاکننده یا موتور 12 سیلندر نیز قابل شارژ است. بد نیست بدانید که در صورت استفاده از موتور بنزینی، تنها 6 دقیقه طول می‌کشد تا باتری کاملا شارژ شود. روئلتو تنها با استفاده از پک باتری خود می‌تواند مسافتی حدود 10 کیلومتر را طی کند.

پلاگین هیبرید ایتالیایی از 13 حالت متفاوت رانندگی پشتیبانی می‌کند که بین ترکیبی از سه حالت ترمز احیاکننده (شارژ مجدد، هیبریدی و پرفورمنس) و چهار حالت پویا Citta و Sport و Strada و Corsa تقسیم می‌شود. علاوه بر این‌ها، حالت رانندگی تمام برقی و تعدادی حالت دیگر نیز وجود دارند تا سواری با این خودروی سوپراسپرت را به یک تجربه لذت‌بخش و هیجان‌انگیز تبدیل کند.

مشخصات کلی

نوع موتور خودرو

خط بنزینی پلاگین هیبریدی

حجم موتور

6.5 لیتر

سیلندر / سوپاپ

12 / 48

تنفس موتور

طبیعی

قدرت

1001 اسب بخار

گشتاور

725 نیوتن.متر

گیربکس

اتوماتیک 8 سرعته دوکلاچه (DCT)

محور محرک

دو دیفرانسیل

شتاب

2.5 ثانیه

سرعت

350 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

—–

استاندارد آلایندگی

یورو 6

فرمان

برقی

بدنه

اسپرت

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت‌ها

طول

4947 میلیمتر

عرض

2033 میلیمتر

ارتفاع

1160 میلیمتر

فاصله محورها

2779 میلیمتر

وزن خالص

1772 کیلوگرم

تعداد سرنشین

2 نفر

ظرفیت صندوق عقب

510 لیتر

حجم مخزن سوخت

50 لیتر

قطر رینگ

22-21 اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

ندارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

دارد

سنسور جلو

ندارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

ندارد

رادار تصادف عقب

دارد

ترمز ضدقفل

دارد

توزیع نیروی ترمز

دارد

ترمز کمکی

ندارد

ترمز اضطراری

ندارد

ترمز پارک برقی

ندارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

ندارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین 360 درجه

ندارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

ندارد

استارت بدون کلید

ندارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

ندارد

صندلی برقی سرنشین جلو

ندارد

گرم‌کن صندلی جلو

ندارد

سردکن صندلی جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

ندارد

پانوراما

ندارد

سانروف

ندارد

طراحی ظاهری

لامبورگینی

طراحی داخلی

لامبورگینی

داخل کابین روئلتو به اندازه نمای بیرونی آن رادیکال نیست و به نظر می‌رسد تکاملی در طراحی لامبورگینی اونتادور باشد. البته کابین جادار هرگز جزو ویژگی‌ها و دغدغه‌های لامبورگینی نبوده، با این حال روئلتو فضای سر و شانه بیشتری را نسبت به اونتادور در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. به علاوه، اتاقک سوپرکار جدید ایتالیایی دارای هندسه جالبی است که باعث می‌شود حس نشستن در یک ابرخودروی واقعی به سرنشین القا شود. در جای‌جای کابین، متریال باکیفیت و مرغوب به کار رفته است.

در مقابل راننده، یک نمایشگر 12.3 اینچی پشت فرمان دی کات و همین‌طور یک نمایشگر لمسی 8.5 اینچی در وسط داشبرد دورنگ و جذاب لامبورگینی روئلتو به چشم می‌خورد. به علاوه، یک نمایشگر 9.1 اینچی نیز در سمت راست داشبرد جاسازی شده که سرعت ماشین را به رخ سرنشین جلو می‌کشد.

لامبورگینی روئلتو؛ اولین گاو خشمگین هیبریدی

لامبورگینی

ابرخودرو لامبورگینی روئلتو به عنوان جانشین اونتادور به بازار معرفی شد. این خودرو ترکیبی از زیبایی، قدرت، سرعت و فناوری است که به لطف پیشرانه هیبریدی خود، 1001 اسب بخار تولید کرده و تنها در عرض 2.5 ثانیه به شتاب 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

برای مشاهده سایر مطالب مرتبط با تکنولوژی اینجا کلیک کنید