کد خبر: 21970
چهارشنبه 19 آذر 1404 - 17:30
چهارشنبه 19 آذر 1404 - 17:30

(ویدیو) داستان برند ویکتوریا سکرت Victoria's Secret/ پلکانی به دنیای لطافت، شکوه و جذابیت

سوفیانیوز: ویکتوریا سیکرت (به انگلیسی: Victoria's Secret) خرده‌فروش لباس‌زیر زنانه، پوشاک و لوازم آرایشی آمریکایی است که در سال 1977 توسط یک دانشجوی استنفورد و همسرش، روی و گی ریموند تأسیس شد. پنج فروشگاه لباس‌زیر زنانه این شرکت در سال 1982 به لس وکسنر فروخته شد.

به گزارش سرویس موفقیت پایگاه خبری سوفیانیوز، وکسنر به سرعت فعالیتش را گسترش داد و شعبه‌هایی در مراکز خرید آمریکا افتتاح کرد و تعداد شعب شرکت را به 350 فروشگاه در سطح کشور با فروش 1 میلیارد دلاری در اوایل دهه 1990 تبدیل کرد، در آن زمان ویکتوریا سیکرت به بزرگ‌ترین خرده‌فروش لباس‌زیر در ایالات متحده تبدیل شد.

از سال 1995 تا 2018، فشن شوی ویکتوریا سیکرت بخش عمده‌ای از تصویر این برند بود، که شامل یک نمایش سالانه مد مدل‌هایی بود که توسط این شرکت به عنوان فرشتگان فانتزی تبلیغ می‌شد. دهه 1990 شاهد گسترش بیشتر شرکت در سراسر مراکز خرید، همراه با معرفی «سوتین معجزه‌آسا»، برند جدید بادی توسط ویکتوریا و راه‌اندازی خط تولید عطر و لوازم آرایشی بود. در سال 2002، ویکتوریا سیکرت راه اندازی پینک را اعلام کرد، برندی که مخاطب هدف آن نوجوانان و زنان جوان بود. از سال 2008، ویکتوریا سیکرت در سطح بین‌المللی گسترش یافت، با فروشگاه‌های خرده‌فروشی در فرودگاه‌های بین‌المللی، حق امتیاز در شهرهای بزرگ خارج از کشور، و فروشگاه‌های متعلق به شرکت در سراسر کانادا و بریتانیا.

در سال 2016، سهم بازار ویکتوریا سیکرت به دلیل رقابت با سایر برندها که طیف وسیع‌تری از در بر می‌گرفتند، شروع به کاهش کرد. این شرکت در سال 2016 توزیع کاتالوگ خود را لغو کرد. این برند به دنبال انتقادات و جنجال‌هایی که در مورد رفتار نامطلوب و شیوه‌های تجاری رهبری شرکت تحت مدیریت وکسنر و اد رازک وجود داشت، برای حفظ موقعیت خود در بازار تلاش کرد. 20 می‌ماه 2020 ویکتوریا سیکرت با بیش از 1070 فروشگاه، بزرگ‌ترین خرده فروش لباس‌زیر زنانه در ایالات متحده باقی ماند.

ویکتوریا سیکرت توسط روی ریموند و همسرش گی ریموند تأسیس شد در 12 ژوئن 1977. اولین فروشگاه در مرکز خرید استنفورد در پالو آلتو، کالیفرنیا افتتاح شد. سال‌ها قبل، ریموند هنگام خرید لباس زیر برای همسرش در یک فروشگاه بزرگ خجالت کشید. نیوزویک از روی ریموند گزارش داد: «هنگامی که سعی کردم لباس زیر زنانه برای همسرم بخرم، با قفسه‌هایی از روپوش‌های پارچه ای و لباس شب زشت و نایلون با چاپ گل روبرو شدم و همیشه این احساس را داشتم که فروشندگان فروشگاه‌های بزرگ فکر می‌کنند که من ناخواسته ام متجاوز.» طبق گزارش‌ها، ریموند هشت سال آینده را به مطالعه بازار لباس زیر پرداخت.

در آن زمان که ریموندها ویکتوریا سیکرت را تأسیس کردند، بازار لباس زیر در آمریکا تحت سلطه اقلام عملی Fruit of the Loom , Hanes و Jockey بود که اغلب در بسته‌های سه تایی در فروشگاه‌های بزرگ به فروش می‌رسید، در حالی که لباس زیر برای موارد خاص مانند ماه عسل یکی. محصولات در نظر گرفته شده برای طاقچه‌ها، وسایل لباس زیر (مانند آنتن‌های توری و سوتین‌های فشار بالا) فقط در مغازه‌های مخصوصی مانند فردریک از هالیوود یافت می‌شود که در کنار «گرازهای پر و لباس دزدان دریایی تحریک آمیز» واقع شده است. در سال 1977، ریموند برای تأسیس ویکتوریا سیکرت 40٬000 دلار از خانواده و 40٬000 دلار از بانک وام گرفت: فروشگاهی که مردان در آن از خرید لباس زیر راحت بودند. این فروشگاه با اشاره به ملکه ویکتوریا و پالایش مربوط به دوران ویکتوریا نامگذاری شد، در حالی که «راز» زیر لباس پنهان شده بود.

ویکتوریا سیکرت در اولین سال تجارت خود 500000 دلار درآمد کسب کرد، به اندازه کافی برای تأمین هزینه توسعه از یک دفتر مرکزی و انبار به چهار مکان فروشگاه جدید و یک عملیات سفارش پست. فروشگاه چهارم که در سال 1982 در خیابان 395 Sutter Street اضافه شد، تا سال 1990 در آن مکان فعالیت می‌کرد، زمانی که به جبهه بزرگتر خیابان پاول واقع در Westin St. Francis منتقل شد.

در آوریل 1982، ریموند دوازدهمین کاتالوگ خود را با هزینه 3 دلار (معادل 7٫95 دلار در سال 2019) برای مشتریان ارسال کرد. فروش کاتالوگ 55٪ از فروش 7 میلیون دلاری سالانه شرکت را در آن سال به خود اختصاص داد. ویکتوریا سیکرت در این زمان یک بازیگر جزئی در بازار لباس زیر بود، و تجارت او را «بورلسک بیشتر از خیابان اصلی» توصیف کرد.

در سال 1982، ویکتوریا سیکرت به 5 فروشگاه، یک کاتالوگ 40 صفحه ای رشد کرده بود و سالانه 6 میلیون دلار درآمد داشت. ریموند این شرکت را به قیمت 1 میلیون دلار به Les Wexner، خالق Limited Stores Inc از کلمبوس، اوهایو فروخت. در سال 1983، وکسنر مدل فروش ویکتوریا سیکرت را به سمت تمرکز بیشتر بر مشتریان زن تغییر داد. ویکتوریا سیکرت به یک تکیه گاه اصلی تبدیل شد که زیرپوشهای کاملاً پذیرفته شده را با «رنگ‌ها، الگوها و سبک‌های جدیدی که نوید می‌داد جنسیت بسته‌بندی شده به روشی سلیقه‌ای، پر زرق و برق و با جذابیت هولناک تجمل‌گرایی اروپایی» می‌فروخت، خریداران زن بود. برای پیشبرد این تصویر، کاتالوگ ویکتوریا سیکرت همان روشی را آغاز کرد که ریموند آغاز کرده بود: لیست دفتر مرکزی شرکت در کاتالوگ‌ها در آدرس جعلی لندن، با دفتر مرکزی در کلمبوس، اوهایو. فروشگاه‌ها برای برانگیختن انگلستان در قرن نوزدهم دوباره طراحی شدند.

برای مشاهده سایر مطالب مرتبط با تاریخچه برندها اینجا کلیک کنید