کد خبر: 21906
سه شنبه 18 آذر 1404 - 20:00
سه شنبه 18 آذر 1404 - 20:00

فیلم/ رونمایی از امکانات مدل ماشین تویوتا لوین رویا میرعلمی که خدا تومن قیمتشه/ خانم بازیگر سوار بر آرزوهای جوان ایرانی

سوفیانیوز: ویدئویی از خودرو جدید رویا میرعلمی در فضای مجازی وایرال شده است.

به گزارش سرویس چندرسانه‌ای پایگاه خبری سوفیانیوز، رویا میرعلمی بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون در تاریخ 10 شهریور سال 1357 در قزوین و در یک خانواده 5 نفره متولد شد. رویا میرعلمی یک خواهر و یک برادر دارد مادرش ملیحه سادات کرباسی بود که در اردیبهشت 1402 دار فانی را وداع گفت و نام پدرش سید جمال میرعلمی است.

تویوتا لوین در حقیقت همان کرولا است که برای بازار چین به تولید می‌رسد و با دو نسخه بنزینی و هیبریدی توسط شرکت برساوش به بازار ایران راه پیدا کرده است، تویوتا لوین هیبرید یک سدان سایز متوسط است که در بازار چین توسط کارخانه مشترک GAC و TOYOTA تولید و عرضه می‌شود. به همین منظور می‌توان پیشینه‌ای حدودا 60 ساله را پشت این محصول مشاهده کرد. تویوتا کرولا یکی از کم استهلاک‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای جهان است که دوازدهمین نسل آن در سال 2018 به بازارهای جهانی عرضه شد و تولید آن نیز همچنان ادامه دارد. این نسل از تویوتا کرولا که با کد اتاق E210 شناخته می‌شود در سه کلاس بدنه هاچ‌بک، سدان و استیشن تولید و عرضه می‌شود.

تویوتا

تولید و مونتاژ تویوتا لوین 1800 یا همان کرولا علاوه‌بر ژاپن در کشورهایی نظیر تایوان، تایلند، برزیل، ترکیه، انگلستان و چین انجام می‌پذیرد. نکته جالبی که در خصوص این محصول در چین وجود دارد، نحوه نام‌گذاری است. بدین ترتیب نسخه‌‌ای که توسط FAW تولید می‌شود با نام کرولا و ظاهری شبیه به نسخه اروپایی عرضه می‌شود و نسخه‌ای که توسط GAC تولید می‌شود با نام تویوتا لوین و ظاهری شبیه به نسخه سفارش آمریکا راهی بازارهای گوناگون می‌شود. بر این اساس می‌توان گفت که نمونه وارد شده به ایران توسط شرکت برساوش به دلیل آن‌که از نوع لوین است، ظاهری شبیه به نمونه آمریکایی دارد.

داخل تویوتا لوین هیبرید

فضای داخلی لوین در نگاه نخست ساده به‌نظر می‌رسد، اما با کمی دقت متوجه می‌شوید که طراحی آن با توجه به اصالت و تجربه طولانی‌مدت خانواده کرولا انجام شده است. استفاده از کنترلرهای فیزیکی برای سیستم تهویه و صوتی—برخلاف روند رایج امروز که همه چیز را به نمایشگر لمسی می‌سپارند—یکی از نکات مثبت کابین است. داشبورد حجیم با خطوط تیز نیز اولین نکته‌ای است که جلب توجه می‌کند.

با این حال، همانند سایر کرولاهای وارداتی، استفاده از متریال اقتصادی و امکانات رفاهی کمتر نسبت به نسخه‌های فول‌آپشن در این مدل هم دیده می‌شود. تودوزی پارچه‌ای از جمله مواردی است که احتمالاً چندان باب میل خریدار ایرانی نیست.

از سوی دیگر وجود سیستم‌های ایمنی متنوع، طراحی ارگونومیک و کیفیت ساخت مناسب، حس اطمینان قابل قبولی را منتقل می‌کند. فاصله محوری 2700 میلی‌متری موجب شده فضای ردیف عقب کاملاً رضایت‌بخش باشد. همچنین صندوق 471 لیتری لوین آن را به گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌ها تبدیل می‌کند.

تویوتا

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند خرید این خودرو را توجیح کند، وجود سیستم‌های ایمنی است که در کنار متریال با کیفیت و طراحی ارگونومیک، حس امنیت و آرامش را به سرنشینان القا می‌کند. لازم به ذکر است که با توجه به نوع کاربری و سگمنتی که تویوتا لوین 1800 هیبرید در آن ایفای نقش می‌کند، فضای کابین یکی از پارامترهایی است که باید به آن توجه ویژه داشت. بنابراین می‌توان گفت در این قسمت هم تویوتا لوین نمره قبولی را خواهد گرفت، چرا که با فاصله محوری مناسبی که دارد، فضای کافی برای سرنشینان عقب مهیا شده است. همچنین حجم صندوق تویوتا لوین برابر با 471 لیتر است که می‌تواند توجه بسیاری از خانواده‌ها را به خود جلب کند. با توجه به فاصله محوری 2700 میلی‌متری، می‌توان نتیجه گرفت که فضای کافی برای سرنشینان ردیف عقب نیز مهیا شود.

طراحی تویوتا لوین هیبرید

ظاهر لوین شباهت زیادی به نسخه آمریکایی کرولا دارد و به‌مراتب اسپرت‌تر و تهاجمی‌تر از مدل اروپایی دیده می‌شود؛ ویژگی‌ای که معمولاً برای خریداران جذاب‌تر است. سپر جلو، جلوپنجره بزرگ‌تر و گرافیک متفاوت چراغ‌ها از اصلی‌ترین تفاوت‌ها هستند. دی‌لایت یکپارچه در قسمت بالایی چراغ‌ها در لوین، در مقابل دی‌لایت‌های دوگانه کرولا، یکی از این تمایزهاست.

در نمای جانبی اختلاف چشمگیری با کرولا دیده نمی‌شود و رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی برای این مدل در نظر گرفته شده‌اند. اما بخش عقب بیشترین تفاوت را نسبت به کرولا نشان می‌دهد؛ چراغ‌های یکپارچه که دو طرف را به هم متصل کرده‌اند، در حالی‌که در کرولا چراغ‌ها جدا از هم و تنها توسط یک زه کرومی هماهنگ شده‌اند. گرافیک داخلی ساده چراغ‌ها و استفاده از لامپ‌های معمولی نیز از ویژگی‌های این بخش است.

اما در نمای عقب می‌توان بیشترین تفاوت را میان لوین و کرولا وارداتی مشاهده کرد. جایی که چراغ‌ها به سبک یکپارچه به یکدیگر متصل شده‌اند. این در حالی است که در کرولا چراغ‌ها به صورت جداگانه در طرفین تعبیه شده و توسط یک زه کرومی به هم متصل شده‌اند. همچنین گرافیک داخلی چراغ‌ها بسیار ساده بوده و سیستم روشنایی آن‌ها از طریق لامپ‌های معمولی صورت می‌پذیرد.

برای مشاهده ویدئوهای بیشتر اینجا کلیک کنید