(ویدئو) او فقط میخواست کتاب بفروشد، اما سرنوشت چیز دیگری برایش نوشته بود! / داستان شگفتانگیز تولد «آمازون» از گاراژی کوچک تا امپراتوری جهانی
سوفیانیوز: از یک کتابفروشی کوچک آنلاین تا غول تجارت جهانی: داستان آمازون و جف بزوس فراتر از یک کسبوکار است. کشف کنید که چگونه وسواس به مشتری، نوآوری جسورانه (مانند AWS و پرایم)، و یک تفکر بلندمدت، آمازون را به نامی هممعنی با خرید اینترنتی و رهبر بازار جهانی تبدیل کرد. رمز و راز موفقیت آمازون در چیست؟
به گزارش سرویس موفقیت پایگاه خبری سوفیانیوز، همه چیز از یک گاراژ کوچک در سال 1994 آغاز شد؛ جایی که یک ایده بزرگ، بزرگترین امپراتوری تجارت الکترونیک جهان را متولد کرد. اما در همان لحظات اولیه تولد آمازون، یک تصمیم سرنوشتساز و فوری گرفته شد که اگر اجرا نمیشد، شاید امروز هرگز نام "آمازون" را نمیشنیدیم.
راز پنهان بنیانگذار، جف بزوس، این بود: او در ابتدا نام دیگری برای شرکت انتخاب کرده بود که با حروف "C" شروع میشد و ناخواسته معنایی هولناک و منفی را تداعی میکرد. آیا میدانستید وکیل بزوس، با شنیدن تلفظ نام، فکر کرد شرکت برای همیشه "مرده" است؟ این اتفاق به ظاهر ساده، بزوس را وادار کرد تا نام شرکت را به نام یک رودخانه عظیم تغییر دهد و این تغییر، آغاز مسیر رشد بیرحمانه آمازون شد.
از آن روز به بعد، تاریخچه آمازون مملو از نوآوریهای جنونآمیز است؛ از سیستم "خرید با یک کلیک" در دهه 90 تا راهاندازی بزرگترین سرویس ابری جهان (AWS) و ایده بلیت طلایی "آمازون پرایم" که کل صنعت حمل و نقل را زیر و رو کرد. در این مقاله، به قلب این گاراژ کوچک برمیگردیم تا کشف کنیم که چگونه یک تغییر نام اضطراری به یک تفکر بلندمدت 10 ساله تبدیل شد که یک شرکت کتابفروشی ساده را به فروشگاهی "برای همه چیز" تبدیل کرد. این داستان، درسهایی دارد که هیچ مدرسه کسبوکاری به شما نمیگوید!
منبع: کانال یوتیوب یک پله بالاتر
برای مشاهده سایر مطالب مرتبط با تاریخچه برندها اینجا کلیک کنید